tisdag 10 juli 2018

Introduktion till Bokfakta


Välkommen till den nya bloggen Bokfakta

Syftet är att bidra till ett bättre samhälle genom göra kunskap mer lättillgänglig.

Bokfakta avser att sammanfatta viktiga och intressanta böcker så att du som läsare hinner ta till
dig den viktigaste informationen snabbt och effektivt. 

Målet är att det ska ta dig 5-10 minuter att läsa sammanfattningen inklusive mina egna tankar 
kring boken istället för de många timmar som det kan ta att läsa en hel bok. 
Finner du boken intressant så läs den, antingen genom att köpa den eller genom lån på bibliotek
eller liknande.

Bakgrunden till att jag skriver denna blogg och publicerar sammanfattningarna och analyserna är
mitt stora intresse för böcker, jag drev bland annat bibliotek på ett stort fartyg under värnplikten 
samt bokhandel under studietiden, i kombination med mitt intresse för näringslivet och 
kunskapsspridning.

Böcker som kommer att sammanfattas är inom sparande och personlig utveckling i vid 
bemärkelse samt biografier av kända näringslivsprofiler.

Då jag har ett vanligt jobb så förväntar jag mig att publicera ett nytt bokfaktainlägg varje månad. 
Du kan få information om inlägget genom att följa Bokfakta på Twitter och/eller genom att 
prenumerera på nya inlägg direkt här på bloggen.

Vad tycker du om upplägget och har du feedback på skrivna blogginlägg?
Vilka böcker skulle du vilja ha en kort sammanfattning och analys av? 

Skriv gärna kommentarer och igen varmt välkommen!


Bloggredaktören, juli 2018

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar